Vi tänker på dig, syster

23 december 2008 § 11 kommentarer

Äntligen är det bestämt att vi åker till stugan i morgon. Jag (och Patrik) har planerat det i hjärtat hur länge som helst men tydligen ingen annan så det höll på att gå helt åt fanders. Vi hade ingenting emot att fira för oss själva, tillsammans med hundarna såklart, men nu är det bestämt att även mina föräldrar åker upp och det kanske kan bli lite roligare? Vi hade dock julmiddag redan idag så vi slipper dra med oss så mycket dit upp (mammas skräck) plus att vi då hann fira och umgås med Thomas, Linnéa och.. ANTON. Äntligen har min fine fine fine brorson fått ett namn 😀 Julklapparna håller vi dock på tills i morgon. Och starkvinsglöggen 😛

Idag ringde jag min systerson – Simon. Han har en egen mobil och det gör mig ÖVERLYCKLIG för då får man prata med honom även när han är här uppe i Luleå hos sin pappa. Han var så gullig i telefon, sa till och med puss puss innan han lade på.. så jag satt och grät lite där på kontoret.. han (och Meline förstås) är så nära men ändå så långt borta. Att ha dem i samma stad men inte få krama, pussa och busa med dem.. det gör ont. Hoppas det funkar en dag. Vet att det gör lika ont för resten av familjen.

Nu skall jag sätta igång med packningen. Vi tänker komma iväg innan tio på morgonen, och för att slippa stressa med långpromenad och så vidare, så är det bäst att vara färdigpackad redan ikväll. Det är ju uppesittarkväll ikväll 😉 Hoppas ni alla får en helt underbar julafton med lugn och ro; kärlek, god mat och godis. Unna er! Jag hoppas på att få tid till att fota igen och bjuda er på några fjällvyer.

Vi tänker på dig, syster. Och saknar. Nästa år skall vi vara tillsammans!

Slutligen en filosofisk fråga: Hur kan det komma sig att jul är synonymt med choklad?

GOD JUL!

§ 11 svar till Vi tänker på dig, syster

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Vi tänker på dig, syster.

Meta

