Törst

31 maj 2009 § 2 kommentarer

Det var längesen jag varit så törstig som jag varit idag. Och fortfarande är. Hur mycket jag än dricker så känns det som om det bara rinner ut igen fast utan att jag behöver gå på toaletten. Det liksom absorberas av min kropp. Till och med när jag nu sitter och tittar på fjärden nedanför mitt fönster så känns det som jag vill dricka upp det.

Har varit hos T & L idag. Syftet med besöket var egentligen att Patrik skulle hjälpa till med en grabbgrej men resultatet blev ett helt annat. Eftersom jag var sugen på bakismat köpte vi med oss två familjepizzor med tillbehör och satt och snaskade ute på deras altan. Soligt och varmt – javisst. Efterhand dök även mina föräldrar upp och ner slank även en bit morsdagstårta. Närheten till älven gjorde även att hundarna fick ta ett eftermiddagsdopp. Till deras förtjusning förstås.

Nu har jag tittat på Aschberg & Fylking på TV8 eftersom de är i Luleå och längtar efter Patrik som är hos sina föräldrar och kramar sin mamma. Tänkte ta en liten promenad med mina trötta hundar men det verkar som att ingen av oss är speciellt motiverade.. I morgon inleds månad juni och ännu en arbetsvecka.

§ 2 svar till Törst

Lämna en kommentar

Vad är detta?

Du läser för närvarande Törst.

Meta