Ingen rädder för jordgetingen där

19 september 2010 § 2 kommentarer

Sitter och bevakar Semlas öga. Vi var ute i skogen tidigare och när vi kom hem upptäckte vi att Semla var väldigt svullen över vänster öga. Jag gav henne en fjärdedels tablett kortison och bäddade ner henne i soffan. Det var lite drygt tre timmar sedan och nu ser jag äntligen att svullnaden börjar lägga sig. När jag ser svullnad tänker jag direkt ORM men hon visade inga tecken på påverkan så vi avfärdade det ganska snabbt. Kan vara en jordgeting eller nåt – hon har en förkärlek för att jaga sånt som rör sig på hennes nivå 😉

I morse hade jag faktiskt kunnat sova myyycket längre än de minuter i sju som mobilen visade när jag vaknade. Men det var dags för övningskörning i stadstrafik.. så jag ville ut innan resten av Luleå hann vakna 😉 Jag körde i alla fall typ 50 minuter eller nåt och sedan skulle vi hämta upp Leya igen, för skogspromenad, och fick hennes matte på köpet. Vi rastade hundar samtidigt som vi plockade lite lingon.

Ursäkta kvaliteten på mina mobilbilder. Men jag tänkte.. bättre än ingenting 😉

Och sen – röstning! Jag röstade på tre olika partier i kommun- riksdag- och landstingsvalen. Inte helt nöjd egentligen med kommunvalet men i denna stad funkar inget annat än sittande parti och då är det lika bra de blir starka i sig.. utan något mer radikalt parti som konkurrent. Ibland får man göra mer taktiska val än ur hjärtat 🙂

Nu skall jag ha lite skönhetsvård. Herregud vad sånt blir eftersatt när man är sjuk! Och just ja.. vi har hunnit titta på film också – och äta tårta 🙂 Och klockan är bara 14!

§ 2 svar till Ingen rädder för jordgetingen där

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Ingen rädder för jordgetingen där.

Meta

